دانش فایل

دانلود به روزترین،کامل ترین،کاربردی ترین فایل ها

دانش فایل

دانلود به روزترین،کامل ترین،کاربردی ترین فایل ها

دانش فایل

خوشا آنان که الله یارشان بی
به حمد و قل هو الله کارشان بی

خوشا آنان که دایم در نمازند
بهشت جاودان بازارشان بی


بایگانی

بیوگرافی و تحلیل آثار تادائو آندو -معمار معروف ژاپنی:

 

Image result for ‫معماران خارجی تادائو آندو‬‎

 

شرح مختصر:

این فایل حاوی مطالعه ی تصویری زندگینامه و آثار یکی از معروفترین معماران کشور ژاپن -تادائو آندو می باشد که در قالب پاورپوینت در ۱۱۳ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است ،در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمائید.

 

تادائو آندو در سال ۱۹۴۱ در اوساکای ژاپن بدنیا آمد. آندو از سن ۱۰-۱۷ سالگی در یک کارگاه نجاری کار می کرد. وی اغلب به ساخت مدل های چوبی از کشتی و هواپیما می پرداخت. او صنعت و ساختار سنتی چوبی ژاپنی را از یک نجار که مغازه ی او در خیابان مقابل خانه شان بود، فرا گرفت. این پیشینه ی ذهنی، منجر به ساخت یکی از شاخص ترین ساختمان های وی که بطور کلی از چوب ساخته شده بنام The Japanese Pavilion for Expo 92  در اسپانیا شد.

از سال ۱۹۶۲-۱۹۶۹ ، در دهه ی ۲۰ سالگی، آندو تصمیم به یادگیری خودآموز مستقیم معماری گرفت که او را به خارج از ژاپن برای مشاهده ی معابد، مقابر و tea houses ، به اروپا ، آفریقا و آمریکا برد. او معماری را با رفتن و دیدن ساختمان های واقعی و مطالعه ی کتاب هایی در مورد کارهای معمارانی از قبیل : لوکوربوزیه ، لودوینگ میس ون در روهه ، آلوار آلتو ، فرنک لوید رایت و لویی کان یاد گرفت. وی قبل از بازگشت به اوساکا در سن ۲۸ سالگی و باز کردن دفترش : tadao associates & ando architect بعنوان  visiting professor در دانشگاه های Columbia,Harvard,Yale,Tokyo بوده است.

تقریبا همه پروژه های وی ، از بتن عریان بعنوان ماده اولیه ساخته شده اند. او برای بدست آوردن بتن نرم تمیز و کامل برای ساختمان هایش، به دقت زیادی در ساخت و قالب گیری فرم های بتنی نیاز دارد.
اکثر پروژه های آندو در ژاپن قرار دارند، به طور متمرکز در اوساکا ، جایی که او بدنیا آمده ، بزرگ شده و هم اکنون زندگی و کار می کند. علاوه بر یک سری ساختمان های مذهبی ، وی موزه ها ، ساختمانهای تجاری که شامل ادارات ، کارخانجات و مراکز خرید می باشد ، طراحی کرده است. به هر حال خط مشی حرفه ای او با پروژه های مسکونی شروع شد.

یکی از اولین کارهای وی ، یک خانه ردیفی کوچک در سال ۱۹۷۷ در سکونت گاه بومی خودش اوساکا بود، Azuma House نامیده شد که جایزه بزرگ انجمن معماری ژاپن را در سال ۱۹۷۹ دریافت کرد. وی یک سری خانه های عمده – برای خانواده های پرجمعیت و کم جمعیت – اغلب با کاربری تجاری – مسکونی به خوبی مجموعه های آپارتمانی اش طراحی کرده است.

..................

برای دریافت فایل لطفا به لینک زیر مراجعه نمائید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی